Tuesday, March 15, 2011

Kenape kite selalu sangat tak ambik kisah?tak pelah~



Halah. Buat apa kisah sangat. kejadian itu kan berlaku kat Jepun bukan kat Malaysia ni haaaa. itu lah habit kita. blom jadi depan mata senang la cakap. bile dah jadi, baru nak kalut. 1 lagi hal plak, slagi xjadi pape yg teruk atau yang paling tepat ialah NGERI kita xkan kisah pom apa2 yg jadi depan mata. tapi bila dah jadi, baru nak kalut cari penyelesaian haaa. itu lah perangai manusia (termasuk Shino-Yuna exclude. haha).

Fenomena ni salah tanggapannya. Anda Setuju??? Angkat kaki. haha.

Kita sepatutnya lebih berhati2 dan lebih mengambil berat dgn situasi sekeliling. Dan seterusnya, mengambil langkah berjaga2 utk life kita plak. Kejadian yg baru berlaku di Jepun - tsunami dan gempa bumi yang kuat baru2 ni benar2 memberi pengajaran kepada semua penduduk di seluruh dunia (harapnya la). Jangan la kita pikir, kejadian itu kat Jepun, maknanya kita di Malaysia akan selamat. belom tentu! Kuasa Allah semua ini terjadi. MasyaAllah.

Mari la kita sama2 berdoa utk kesejahteraan sejagat satu dunia - khususnya umat Islam sedunia.

Sikap 'takpelah' ini lah yang merosakkan hubungan sesama kita. tp kadang2, kalau kita terlalu kisah pom xleh jugak kan. Nanti dilabel busybody plak. Aduhai, susah2. Mana satu pilihan hati?????

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...