Tuesday, October 23, 2012

Harga Rokok Naik 20 sen.

Salam semua.

Harga rokok naik 20 sen? Shino sangat menyokong dengan kenaikan harga rokok ni. Sangat2 bagus. Harap2, bilangan perokok akan berkurang. Takde lagi dah bau2 rokok yang menyemakkan persekitaran. Shino memang tak leh dengan bau rokok. Shino akan jadi kering tekak n batuk2 sampe sesak nafas. Ayah shino pun merokok gak. Dari shino kecik sampai la sekarang. Ayah shino cakap,jangan start merokok. Bile dah start,sangat susah nak berhenti. Ayah shino dah banyak kali cuba untuk berhenti merokok tapi, selalu gagal. Harap2, dengan kenaikan harga rokok ni, dapat mendorong ayah shino untuk berhenti merokok.

Korang tau tak yang merokok ni kan haram. Rokok boleh memudaratkan tubuh badan si perokok dan juga orang yang berada di sekitar perokok tersebut. So, berhentilah merokok untuk kesejahteraan semua. Cube korang tengok da berapa banyak korang bazirkn untuk rokok. Jom kite kira.

Harga rokok naik RM 0.20.

Dunhill sekotak RM10.20.

Sehari - RM10.20 (bleh mkn kfc 1 set da)
Seminggu - RM71.40 (bleh isi minyak penuh 1 tangki da.)
Sebulan - RM306.00 (bleh byk leta viva 9 thn da)
Setahun - RM3,723.00 (bleh byr duit insurans nyawa da)
5 tahun - RM15,8615.00 (bleh pegi umrah da)
10 tahun - RM37,230.00 (bleh bayar muka beli rumah da)
20 tahun - RM74,460.00 (bleh bli banyak benda da ni.

Korang pikirkan la yea.

5 comments:

teratai said...

Nasib baik keluarga kak tak ada yg merokok!

Shino said...

bagus la klu xde yang merokok kak...memang menyusahkan la sape2 yang merokok ni...

Najwa Samlan said...

Lagi mahal,lagi bagus.Ye dok?

Shino said...

Iyea sgt2 da tu...lg baik x jual trus...hlg trus pencemaran udara...hehe...

Farha Maskuriy said...

Wow.. kalau la berhenti merokok pastu kumpul duit tu, RM74K tu boleh beli downpayment rumah..

walawehh..


IbuCergas

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...