Tuesday, December 7, 2010

Amaran dr FBI..!!


Akhbar hari ini memaparkan berita mengenai amaran keras dr FBI berkenaan Patung Barbie. ya patung yg cute-mute itu. Amaran jenayah siber dikeluarkan khas untuk patung baru Barbie yg direka lengkap dgn kamera video kecil yg terletak di bhgn dada, disembunyikan di sebalik seutas rantai. Amaran ini dikeluarkan utk memberi p'ingatan kpd semua bahawasanya video itu boleh disalahgunakan untuk menghasilkan pornografi kpd kanak2. [KANAK2]. Bg mereka, patung itu sungguh cantik dan cute. Mereka tidak menyedari kehadiran kamera video yg terpasang di bahagian patung tersebut.






sumber gambar2: pakcik Google.


Menurut laporan FBI, patung tersebut boleh merakam video selama 30 minit yang juga boleh dimasukkan ke dalam komputer. Namun begitu, amaran yg dikeluarkan itu tidak menunjukkan bahawa rakaman video itu boleh dimuatnaik terus ke internet. Namun begitu, ini tetap bahaya utk kanak2. Walaubagaimanapun, amaran ini lebih kpd langkah berjaga2 utk pihak penguatkuasa mengenai kewujudan patung video ini yg mampu menjadi bhn bukti jika berlaku sesuatu kes.

Ada kebaikan dan keburukan mengenai patung ini. Oleh itu, pada sapa2 yg ada adik2, kakak2, sedara mara, dan juga sahabat handai yg begitu meminati patung Barbie ini, ingat2kan la mereka ttg amaran ini.Jika ada pihak yg menyalahgunakannya, di situ la bahaya la yg kite perlu elak. Beringat2 la kawan2. Utk lebih lanjut, rujuk Berita harian online hari ini (7/12/10).

Nota kaki: Cantik kan. tp xla minat patung ini. :D
pesanan dr incik Shino - tutorial flash masih dlm pembikinan. so pada sesapa yg menunggu kemunculan entri flash itu, harap bersabar yea.

4 comments:

Raji and Yeen said...

woahhh
betul ker dia nk tgk penyalahgunaan?
ker sebenarnya dia mmg ad function lain =.="

mencabuli hak peribadi nih
huahua

Yoona said...

itu la pasal. so b'ingt2 la yea.mcm2 bnda org leh wat skg ni.

Shino said...

ish3...bahaye btul...xde privacy da klu smpn ptg ni...yup2..harap bersabar smua...ade ckt lg...lessson 1 je bru nk siap...hahaha...tutorial ni tuk sape2 y bru nk bljr gune flash...

Unknown said...

pergh... canggih2...bahaya wooo...boleh bt punca teknik skodeng baru...

AliDropship is the best solution for drop shipping